Stroomstoring

U heeft geen stroom. Volg deze stappen.

Bent u de enige in de buurt zonder stroom?

Het is verstandig dit eerst na te vragen. Als ook de buren geen stroom hebben, kunt u de storing melden op een van deze manieren:

1.   Neem contact opnemen met uw netbeheerder.|
2.   Ga naar www.gasenstroomstoringen.nl
3.   Bel het ‘Nationaal storingsnummer gas en stroom’ via nummer 0800 - 9009.

Mijn buren hebben wel stroom. Wat moet ik doen?

Controleer of het wieltje in de groepenkast draait. Zo nee, neem contact op met uw netbeheerder. Draait het wieltje wel? Dan kan het zijn dat u kortsluiting heeft in een apparaat. Dat kunt u testen met een stekkerproef. Hoe de stekkerproef werkt, leest u hieronder.

De stekkerproef kan u onnodige kosten besparen. Als wij een installatiebedrijf inschakelen en het blijkt dat een van uw apparaten de stroomstoring veroorzaakt, berekenen wij de kosten aan u door.

Hoe werkt de stekkerproef?

  • Haal alle stekkers uit het stopcontact. Denk ook aan de stekker van de centrale verwarming, inbouwapparatuur en verlengsnoeren.
  • Zet de knop van de aardlekschakelaar om en schakel de uitgevallen groep(en) weer in. In sommige meterkasten is onder iedere schakelaar (meestal groen) nog een kleinere schakelaar (meestal zwart), zet deze ook terug (omhoog) om de groep in te schakelen.
  • Steek de stekkers een voor een de weer in het stopcontact. Komt de stroomstoring door een apparaat, dan ziet u nu welk apparaat de storing veroorzaakt.

Levert de stekkerproef niets op?

Meld dan de storing bij ons. Dat kan:

  • via uw persoonlijke online pagina MijnViverion.nl
  • een mail naar infoviverionnl
  • telefonisch op nummer 088 – 321 32 10

Filmpje over stroomstoring

In dit filmpje op Youtube ziet u ook wat u kunt doen bij een stroomstoring: https://youtu.be/YMOvB783PpM