Home Over ons Actueel Nieuwsoverzicht

Persbericht - Viverion verwerft kwaliteitskeurmerk KWH-Huurlabel tot 2023

Leestijd: 2 min

Maandelijks onderzoekt het Kwaliteitscentrum Woningcorporaties Huursector (KWH) wat u van ons vindt. Over 2020 waardeerde u onze dienstverlening met een 7,6. Daarmee behouden we ons kwaliteitslabel tot 2023. En daar zijn we trots op. Over dit mooie resultaat hebben we onderstaand persbericht aangeboden ter publicatie aan de media in ons werkgebied.

 

PERSBERICHT
Viverion verwerft kwaliteitskeurmerk KWH-Huurlabel tot 2023

Huurders van woningcorporatie Viverion zijn tevreden over de dienstverlening door Viverion. Over 2020 is de tevredenheid gewaardeerd met een rapportcijfer 7,6. In 2019 was dat een 7,5 en in 2018 een 7,4. KWH kent Viverion om die reden het KWH-Huurlabel toe voor een periode van 2 jaar tot maart 2023. KWH publiceerde het besluit gisteren.

Voor de vaststelling van de waardering werden gedurende 2020 iedere maand steekproeven gedaan onder in totaal 1.000 van 5.500 huurders. Gemiddeld meer dan 91% van de respondenten gaf aan tevreden te zijn.

Het Huurlabel is toegekend voor 2 jaar. Verbetering van dienstverlening is een meerjarenproject en een verhoging van het rapportcijfer is niet vanzelfsprekend. Manager Wonen Tanja Paffen van Viverion: “We streven naar een stapsgewijze verbetering van het totaal van de dienstverlening. Dat betekent: op veel onderdelen voortgang boeken. Op 5 van de 6 onderdelen is dat goed gelukt. Na een jaar dat door corona soms lastig was, zijn we daar erg blij mee. Het is een ontwikkeling die we willen en kúnnen waarmaken.” 

MEETONDERDEEL

SCORE 2020

SCORE 2019

Algemene dienstverlening

7,2 / 85%

7,1 / 81%

Woning zoeken

7,7 / 97%

7,5 / 95%

Nieuwe woning

7,8 / 94%

7,7 / 93%

Huur opzeggen

7,6 / 91%

7,5 / 91%

Reparaties

7,7 / 89%

7,6 / 88%

Onderhoud

7,5 / 92%

7,8 / 92%

Totaal

7,6

7,5

*De resultaten per onderdeel in rapportcijfer / percentage tevreden respondenten.

Over KWH

Het KWH-Huurlabel kwaliteitskeurmerk wordt uitgegeven door de onafhankelijke vereniging Kwaliteitscentrum Woningcorporaties Huursector, hét landelijke kwaliteitscentrum voor en door woningcorporaties. Jaarlijks wordt van 130.000 huurders van bijna 150 corporaties gevraagd wat zij vinden van de dienstverlening van hun corporatie.